Feina a fer a casa (maig 2020)
FEINA DEL 25 DE MAIG A L'1 DE JUNY:
-Exposició oral del llibre de lectura (us graveu i m’ho pengeu al Drive).
-Fes de l’activitat 21 a l’activitat 27, ambdues incloses, del dossier titulat Vincles que us he compartit al drive.
- El diari del confinat (m’heu de compartir el diari des del 25 de maig fins a l’1 de juny (podeu deixar-hi les entrades anteriors, així ho teniu tot junt).
- El diari reflexiu del llibre que us hagueu llegit ACABAT!
FEINA DEL 18 AL 25 DE MAIG:
-Redacció 3
-Fes de l’activitat 14 a l’activitat 20, ambdues incloses, del dossier titulat Vincles que us he compartit al drive.
- El diari del confinat (m’heu de compartir el diari des de l’11 de maig fins al 18 de maig (podeu deixar-hi les entrades anteriors, així ho teniu tot junt).
- El diari reflexiu del llibre que us estigueu llegint ara (de tot el llibre no, només del tros que us hagueu llegit, com feiem a classe).
FEINA DE L'11 AL 18 DE MAIG:
-Fes de l’activitat 8 a l’activitat 13, ambdues incloses, del dossier titulat Vincles que us he compartit al drive.
- El diari del confinat (m’heu de compartir el diari des de l’11 de maig fins al 18 de maig (podeu deixar-hi les entrades anteriors, així ho teniu tot junt).
- El diari reflexiu del llibre que us estigueu llegint ara (de tot el llibre no, només del tros que us hagueu llegit, com feiem a classe).
-Seguim amb les Expressions amb connotacions sexistes.
FEINA DEL 4 A L'11 DE MAIG:
-Fes de l’activitat 1 a l’activitat 7, ambdues incloses, del dossier titulat Vincles que us he compartit al drive.
- El diari del confinat (m’heu de compartir el diari des del 4 de maig fins a l’11 de maig (podeu deixar-hi les entrades anteriors, així ho teniu tot junt).
- El diari reflexiu del llibre que us estigueu llegint ara (de tot el llibre no, només del tros que us hagueu llegit, com feiem a classe).
-Seguim amb les Expressions amb connotacions sexistes: aquesta setmana has d’haver penjat, com a mínim, 5 expressions (contant les que ja tenies). Si en tens més, cap problema.
*Vincles: Poseu les respostes de cada activitat en un document word a la vostra carpeta del Drive.
*Tasques anteriors:
-
Debat de llengua
-
Sant Jordi
-
Redaccions 1 i 2
Si encara no les has fet, fes-les...
FEINA DEL 27 D'ABRIL AL 4 DE MAIG:
- Redacció 2 (vegeu més informació al final del document). Si ja la tens feta… millor!
- El diari del confinat (m’heu de compartir el diari des del 27 d’abril fins al 3 de maig (podeu deixar-hi les entrades al diari anteriors, així ho teniu tot junt).
- El diari reflexiu del llibre que us estigueu llegint ara (de tot el llibre no, només del tros que us hagueu llegit, com feiem a classe).
-Si encara no has participat all debat de llengua… fes-ho!
-Seguim amb les Expressions amb connotacions sexistes.
- Encara ets a temps d’enviar-me la feina de Sant Jordi
*Quant al diari, si s’us fa pesat fer una entrada cada dia (tot i que és el que jo recomano), a partir d’aquesta setmana podeu fer una entrada cada dos o tres dies.
FEINA SETMANA DEL 20 AL 27 D'ABRIL:
- Aquesta setmana és Sant Jordi! Bona diada a tothom! La tasca que heu de fer aquesta setmana és entrar a la galeria de la pàgina WORLD PRESS PHOTO (https://www.worldpressphoto.org/collection/photo-contest), escollir-ne una i crear, a partir de la imatge, un micropoema o bé un microrelat. Els que feu dibuix, haureu de fer una altra activitat a partir d’aquesta, però la Míriam ja us ho explicarà.
-
Els que no feu dibuix, pengeu la fotografia (amb el nom de l’autor, sempre!) i el vostre micropoema/microrelat a l’instagram. Etiqueteu a @insguillemcata i #santjordiconfinat
-
Els que feu dibuix, pengeu el vostre dibuix amb el micropoema/ microrelat a l’instagram. Etiqueteu a @insguillemcata i #santjordiconfinat
Si no teniu instagram, em poseu el treball a la vostra carpeta de Drive.
- El diari del confinat (m’heu de compartir el diari des del 20 d’abril fins al 26 d’abril (podeu deixar-hi les entrades al diari anteriors, així ho teniu tot junt).
- El diari reflexiu del llibre que us estigueu llegint ara (de tot el llibre no, només del tros que us hagueu llegit, com feiem a classe).
-Qui encara no hagi participat al debat de llengua que vaig posar la setmana passada, que ho faci. ÉS MOLT IMPORTANT!
-Seguim amb les Expressions amb connotacions sexistes: de moment ha participat poca gent, però estan molt bé! Seguim, vinga! Tothom ha de participar-hi.
FEINA SETMANA DEL 14 AL 20 D'ABRIL:
- Redacció 1 (vegeu calendari del 3r trimestre al Drive compartit). Si ja la tens feta… millor!
- El diari del confinat (m’heu de compartir el diari des del 13 d’abril fins al 19 d’abril (podeu deixar-hi les entrades al diari anteriors, així ho teniu tot junt).
- El diari reflexiu del llibre que us estigueu llegint ara (de tot el llibre no, només del tros que us hagueu llegit, com feiem a classe).
- El debat de llengua: escolta el debat de llengua d’El Món a RAC1 del 23 de febrer del 2016, en què Quim Monzó, Carme Junyent i Jordi Basté debaten sobre el gènere de les paraules.
-
Com el trobo? Entra a rac1.cat. Clica “A la carta”. Escriu el nom del programa, la secció i les dates tal com es mostra a la captura de pantalla següent. El debat que heu d’escoltar és el primer que apareix en aquesta captura que us mostro, que es titula debat-llengua.
Mentre escoltes el debat respon a:
-
Descriu la diferència entre el sexe i el gènere en relació amb les paraules.
-
Sempre que canviem el gènere d’una paraula té el mateix significat que en el gènere original, com per exemple, gat/ gata?
-
Creus que el gènere de les paraules té alguna relació amb el significat? Per què?
-
Què solucionaríem si parléssim de gènere A i de gènere B enlloc de femení i masculí?
-
Digues tres mals exemples de desdoblament de gènere i explica perquè estan malament, com per exemple, pilot/pilota.
-
Per què a vegades hi ha mots que es desdoblen i a vegades n’hi ha que no?
-
Digues arguments a favor i en contra de desdoblar la llengua.
-
Quin és el gènere marcat, en llengua catalana?
-
Quin és el paper de l’IEC (Institut d’Estudis Catalans) davant del desdoblament de la llengua?
-
Prepara’t cinc arguments a favor i cinc en contra en relació al desdoblament de la llengua --> Fes servir aquests arguments al debat obert del fòrum (el pots trobar al moodle de l'assignatura, al de sempre). És obligat participar-hi!
Un cop tinguis aquestes respostes, posa-les al Drive, que jo les pugui veure.
- Expressions amb connotacions sexistes: al Moodle hi podreu trobar un apartat en què heu d’anar apuntat expressions amb connotacions sexistes que sentiu a la televisió, que heu sentit a algú, que vosaltres mateixos utilitzeu… Veureu que començo jo amb unes quantes. Això ho comencem ara i ho acabarem quan no se’ns n’acudeixin més, així que no és una feina “setmanal”.