Esquema per temes
MATEMÀTIQUES
TELECANGUR 2020. Aquí teniu una relació de problemes cangur proposats per la comissió Cangur de la Societat Catalana de Matemàtiques. Es tracta de col·leccions de deu problemes autocorregibles. Gaudiu-los i sobretot comenteu-me dubtes al correu rcarull4@xtec.cat
ACTIVITATS SETMANALS. Cada dilluns tindreu a disposició una activitat de treball setmanal. El lliurament de la feina al cap de la setmana i/o els dubtes que tingueu feu-los arribar al meu correu electrònic rcarull4@xtec.cat Qualsevol format és vàlid, només cal que ens puguem entendre.
CATALÀ
DEURES DE CATALÀ SETMANA DEL 23 AL 27 DE MARÇ
1. Explicar les normes d’un joc per escrit, a l’apartat d’expressió escrita. Feu una foto i me les envieu.
2. Jugar amb algú de casa a aquest joc. Interactueu en català. Cal enviar un vídeo de 5 minuts presentant el joc i les instruccions, presentant els participants que jugaran i la interacció que feu durant el joc. Cal que es vegi com jugueu.
3. Llegeix el compte següent i fes la teva pròpia reflexió.Explica quina moralina té. Fes-ho a l’apartat d’expressió escrita , en fas una foto i me l’envies.
LA PAPALLONA BLAVA
Hi havia un vidu que vivia amb les seues dues filles curioses i intel·ligents. Les xiquetes sempre feien moltes preguntes. A algunes, ell sabia respondre, a altres no. Com pretenia oferir-los la millor educació, envià les xiquetes de vacances amb un savi que vivia a l'altre costat d'un pujol. El savi sempre contestava a totes les preguntes sense tan sols dubtar. Impacients amb el savi, les xiquetes decidiren inventar una pregunta que ell no sabera respondre. Aleshores, una d'elles aparegué amb una bonica papallona blava que faria servir per tal d'enganyar el savi. -"Què vas a fer?" , preguntà la germana. -"Vaig a amagar la papallona en les meues mans i preguntar-li al savi si està viva o morta. Si ell diu que està morta, obriré les meues mans i la deixaré volar. Si diu que està viva, l'estrenyeré i l'aixafaré. I així, qualsevol que siga la seua resposta, serà una resposta equivocada" Les dues xiquetes anaren aleshores a l'encontre del savi, que estava meditant. -"Tinc ací una palometa blava. Diga'm, savi, està viva o morta? Molt calmadament el savi somrigué i respongué: "Depèn de tu... Ella és a les teues mans".
PD: Traduït d'un paper trobat al Monestir de Santa Maria de Nassiu.
CULTURA I VALORS ÈTICS (ÈTICA)
ENLLAÇOS QÜESTIONARIS DELS CAPÍTOLS DEL LLIBRE DEL MANEL I LA CAMIL·LA
CAPÍTOL 1 (Data límit per fer-lo:10/06/20)
CAPÍTOL 2 (Data límit per fer-lo:10/06/20)
CAPÍTOL 3 (Data límit per fer-lo:10/06/20)
CAPÍTOL 4 (Data límit per fer-lo:10/06/20)
CAPÍTOL 5 (Data límit per fer-lo:10/06/20)
La data límit per a realitzar aquests qüestionaris és el 31 de maig. En cas que no hàgim arribat a completar el temari, allargarem el termini el temps que sigui necessari, però per tal de superar el curs, s'han de realitzar tots els qüestionaris.
A continuació us facilito els enllaços de cada un dels PDF'S que hem fet servir i que farem servir fins a final de curs. Espero que sigui de la vostra utilitat.
Bon dia a tothom,
Aquesta setmana, a partir de la lectura del capítol 4 i del PDF del capítol 4, haureu de fer el resum del capítol i les activitats de la diapositiva 9, 11 i 13. Podeu començar a fer la lectura i el resum del capítol 5.
El nom de l'arxiu que m'heu d'enviar a jchaves5@inskta.cat ha de seguir la següent descripció: CURS + NOM + COGNOM + NOM ACTIVITAT. Per exemple: 4ESOAF Nom Cognom S37
La tasca es dirà: S37
No envieu PDF, envieu Word o Google Doc. Recordeu a donar-me permís per editar el document. No acceptaré cap document que no compleixi aquest requisit.
Bona setmana i ens veiem dimecres al Zoom, donats els problemes que vam tenir amb el Meet. Us envaré l'enllaç.
Ànims i seguim!
Disculpeu el retard. Aquesta setmana només us demanaré que em feu el resum del capítol 5 i que em feu una redacció d'unes 10 línies de la imatge que s'acompanya amb el PDF del capítol 5. A més recordeu a fer el qüestionari del capítol 5 abans del 7 de juny, ja que és l'últim dia per poder fer-lo.
El nom de l'arxiu que m'heu d'enviar a jchaves5@inskta.cat ha de seguir la següent descripció: CURS + NOM + COGNOM + NOM ACTIVITAT. Per exemple: 4ESOAF Nom Cognom S38
La tasca es dirà: S38
No envieu PDF, envieu Word o Google Doc. Recordeu a donar-me permís per editar el document. No acceptaré cap document que no compleixi aquest requisit.
EDUCACIÓ FÍSICA (bfargas@xtec.cat)
ATENCIÓ, CANVIS:
La primera tasca que heu fer, al llarg d'aquest període de confinament, és crear un document, al google drive, i compartir-lo amb mi.
El nom fitxer serà: CURS-COGNOM-NOM, per exemple 4A-FARGAS-BERENGUER.
Aixi, podrem treballar un sol document per cada alumne/a en diferents exercicis.