RECUPERACIONS EXTRAORDINÀRIES DE GEOGRAFIA I HISTÒRIA
Els alumnes que no tingueu assolides les competències de geografia i història m'haureu d'enviar les tasques d'aquest document abans de les 22:00h del divendres dia 19 de juny.
Per poder recuperar s'han d'enviar totes les tasques fetes alhora. No acceptaré tasques que s'enviïn per separat.
De la classe de 1er d'ESO B, heu de fer les tasques els següents alumnes:
- Lucía Albisua
- Robert Camejo
- Boubakar Diallo
- Oumy Dieme
- Alex Formigon
- Estel Masana
- Abdellah Moumni
- Baye Ndiaye
- Saray Ortiz
- Zakaria Ould
- Robin Singh
- Enoc Vàzquez
TASQUES I EXERCICIS PER ASSOLIR LES COMPETÈNCIES DE GEOGRAFIA I HISTÒRIA:
- Pàgina 25. Llegeix el text de l'exploració de l'Univers i fes les activitats 21 i 22.
- Pàgina 28. Llegeix el text de la pàgina i fes les activitats 30, 31 i 32.
- Pàgina 29. Observa el mapa i llegeix el text. Fes l'activitat 33.
- Pàgina 47. Llegeix el text de Els riscos dels terratrèmols i fes les activitats 20 i 21.
- Pàgina 48. Observa el mapa i llegeix el text. Fes l'activitat 23.
- Pàgina 49. Observa el mapa i llegeix el text. Fes l'activitat 24.
- Pàgina 50. Llegeix la teoria de la deriva continental. Ara respon les preguntes 25, 26, 27, 28 i 29.
- Pàgina 65. Llegeix el text de La preservació del medi aquàtic i les especies invasores i fes les activitats 18 i 19.
- Pàgina 66. Observa la gràfica i llegeix el text. Fes l'activitat 20.
- Pàgina 67. Llegeix el text. Fes les activitats 21 i 22.
- Pàgina 68. Observa el mapa. Ara fes les activitats 24, 25 i 26.
- Pàgina 69. Llegeix i compren el text. Ara resol les activitats 27, 28 i 30.
- Pàgina 91. Llegeix el text L'escalfament global i fes l'activitat 24.
- Pàgina 112. fer la taula del exercici 16.
- Pàgina 113. Llegeix el text Espècies en perill d'extinció i realitza les activitats 24 i 25.
- Pàgina 114 i 115. Llegeix el text i observa les imatges. Ara fes les activitats 26, 27, 28, 29 i 30.
- Pàgina 138. Llegeix el text i observa el mapa. Ara fes les activitats 27, 28 i 30.
- Digues a quins segle pertanyen els següents anys:
- 476:
- 1492:
- 1789:
- 209aC:
- 25aC:
- 711:
- 390aC:
- 146:
- 1086:
- 1211:
- Identifica els següents números romans:
- MMXVI=
- MDXXXIV=
- DCCCXLII=
- CDLXIX=
- CMLXXIX=
- Què anomenem prehistòria? En quines etapes es divideix?
- Els grups del Paleolític produïen ells mateixos els aliments que consumien? Com se’n diu d’aquest sistema? Quin tipus d’eines fabricaven durant aquest període? Com estaven organitzats? On vivien? Quin tipus de creences tenien? Hi havia manifestacions artístiques? Com eren?
- Respon les següents qüestions:
- En quin moment entra un poble en la història?
- Què és una societat jerarquitzada?
- Què són les civilitzacions fluvials?
- Quines són les tres característiques de les civilitzacions fluvials? Explica cadascuna d'elles.
- Digues quines van ser les grans civilitzacions que es van desenvolupar fa aproximadament 5000 anys. Em podrires dir al costat de quins rius es van desenvolupar.
- Què és el politeisme? Els mesopotàmics eren politeistes o monoteistes? Digues el nom d'algun deu mesopotàmic?
- Dibuixa una piràmide social del Antic Egipte.
- Diguem tot el que sàpigues de com vivien les dones en l'Antic Egipte (quins drets tenien, com vivien, a que es dedicaven...).
- Indica quina etapa de la història de Grècia corresponen aquests fets:
- Expansió pel Mediterrani
- - Guerres mèdiques
- - Conquestes d'Alexandre el Gran
- - Guerra del Peloponès
- - Aparició de les polis
- - Creació de la democràcia
- - Construcció del palau de Cnossos
- - Construcció de Micenes
- - Govern de Pèricles
- - Primera Olimpíada
- Em podries dir quina diferencia hi havia a l'antiga Grècia entre un ciutadà i un no ciutadà? Tots els no ciutadans eren iguals? explica quins grups eren i les diferencies entre ells.
- Mira la imatge i contesta les preguntes següents.
- Quina part de les polis de l'antiga Grècia creus que fa referència aquest dibuix. Justifica la teva resposta.
- Quina altre part molt important tenien les ciutats gregues? Em podries dir que hi podíem trobar?
- Diguem les diferencies més importants entre el segle II d.C. i el segle III d.C del Imperi Romà.
- Quines conseqüències va portar l'expansió de la civilització romana per la República? Que va desencadenar les conseqüències negatives d'aquesta expansió?
- On va sorgir Roma? A quin continent? a la vora de quin riu? Com s'anomenava aquesta zona? Quin poble dels que vivien en la península itàlica va fundar la ciutat? Quins altres dos pobles principals vivien en la península itàlica?
- Diguem dos diferències importants entre la monarquia Romana i la República Romana.