Feina a fer a casa (maig 2020)

Oberta el Saturday, 14 March 2020, 00:00
Venciment: Saturday, 28 March 2020, 00:00

FEINA DEL 25 DE MAIG A L'1 DE JUNY:

-Exposició oral del llibre de lectura (us graveu i m’ho pengeu al Drive).

-Fes de l’activitat 21 a l’activitat 27, ambdues incloses, del dossier titulat Vincles que us he compartit al drive.

- El diari del confinat (m’heu de compartir el diari des del 25 de maig fins a l’1 de juny  (podeu deixar-hi les entrades anteriors, així ho teniu tot junt). 

- El diari reflexiu del llibre que us hagueu llegit ACABAT!

FEINA DEL 18 AL 25 DE MAIG:

-Redacció 3

-Fes de l’activitat 14 a l’activitat 20, ambdues incloses, del dossier titulat Vincles que us he compartit al drive.

- El diari del confinat (m’heu de compartir el diari des de l’11 de maig fins al 18 de maig  (podeu deixar-hi les entrades anteriors, així ho teniu tot junt). 

- El diari reflexiu del llibre que us estigueu llegint ara (de tot el llibre no, només del tros que us hagueu llegit, com feiem a classe).

FEINA DE L'11 AL 18 DE MAIG:

-Fes de l’activitat 8 a l’activitat 13, ambdues incloses, del dossier titulat Vincles que us he compartit al drive.

- El diari del confinat (m’heu de compartir el diari des de l’11 de maig fins al 18 de maig  (podeu deixar-hi les entrades anteriors, així ho teniu tot junt). 

- El diari reflexiu del llibre que us estigueu llegint ara (de tot el llibre no, només del tros que us hagueu llegit, com feiem a classe). 

-Seguim amb les Expressions amb connotacions sexistes.

 

FEINA DEL 4 A L'11 DE MAIG:

-Fes de l’activitat 1 a l’activitat 7, ambdues incloses, del dossier titulat Vincles que us he compartit al drive.

- El diari del confinat (m’heu de compartir el diari des del 4 de maig fins a l’11 de maig  (podeu deixar-hi les entrades anteriors, així ho teniu tot junt). 

- El diari reflexiu del llibre que us estigueu llegint ara (de tot el llibre no, només del tros que us hagueu llegit, com feiem a classe). 

-Seguim amb les Expressions amb connotacions sexistes: aquesta setmana has d’haver penjat, com a mínim, 5 expressions (contant les que ja tenies). Si en tens més, cap problema.

*Vincles: Poseu les respostes de cada activitat en un document word a la vostra carpeta del Drive.

*Tasques anteriors:

  • Debat de llengua

  • Sant Jordi

  • Redaccions 1 i 2

Si encara no les has fet, fes-les...

FEINA DEL 27 D'ABRIL AL 4 DE MAIG:

- Redacció 2 (vegeu més informació al final del document). Si ja la tens feta… millor!

- El diari del confinat (m’heu de compartir el diari des del 27 d’abril  fins al 3 de maig  (podeu deixar-hi les entrades al diari anteriors, així ho teniu tot junt). 

- El diari reflexiu del llibre que us estigueu llegint ara (de tot el llibre no, només del tros que us hagueu llegit, com feiem a classe). 

-Si encara no has participat all debat de llengua… fes-ho! 

-Seguim amb les Expressions amb connotacions sexistes.

- Encara ets a temps d’enviar-me la feina de Sant Jordi

*Quant al diari, si s’us fa pesat fer una entrada cada dia (tot i que és el que jo recomano), a partir d’aquesta setmana podeu fer una entrada cada dos o tres dies. 

FEINA SETMANA DEL 20 AL 27 D'ABRIL:

- Aquesta setmana és Sant Jordi! Bona diada a tothom! La tasca que heu de fer aquesta setmana és entrar a la galeria de la pàgina WORLD PRESS PHOTO (https://www.worldpressphoto.org/collection/photo-contest), escollir-ne una i crear, a partir de la imatge, un micropoema o bé un microrelat. Els que feu dibuix, haureu de fer una altra activitat a partir d’aquesta, però la Míriam ja us ho explicarà. 

  • Els que no feu dibuix, pengeu la fotografia (amb el nom de l’autor, sempre!) i el vostre micropoema/microrelat a l’instagram. Etiqueteu a @insguillemcata i #santjordiconfinat

  • Els que feu dibuix, pengeu el vostre dibuix amb el micropoema/ microrelat a l’instagram. Etiqueteu a @insguillemcata i #santjordiconfinat

 Si no teniu instagram, em poseu el treball a la vostra carpeta de Drive.

- El diari del confinat (m’heu de compartir el diari des del 20 d’abril  fins al 26 d’abril (podeu deixar-hi les entrades al diari anteriors, així ho teniu tot junt). 

- El diari reflexiu del llibre que us estigueu llegint ara (de tot el llibre no, només del tros que us hagueu llegit, com feiem a classe). 

-Qui encara no hagi participat al debat de llengua que vaig posar la setmana passada, que ho faci. ÉS MOLT IMPORTANT! 

-Seguim amb les Expressions amb connotacions sexistes: de moment ha participat poca gent, però estan molt bé! Seguim, vinga! Tothom ha de participar-hi.

 

FEINA SETMANA DEL 14 AL 20 D'ABRIL:

Redacció 1 (vegeu calendari del 3r trimestre al Drive compartit). Si ja la tens feta… millor!

- El diari del confinat (m’heu de compartir el diari des del 13 d’abril  fins al 19 d’abril (podeu deixar-hi les entrades al diari anteriors, així ho teniu tot junt). 

- El diari reflexiu del llibre que us estigueu llegint ara (de tot el llibre no, només del tros que us hagueu llegit, com feiem a classe). 

- El debat de llengua: escolta el debat de llengua d’El Món a RAC1 del 23 de febrer del 2016, en què Quim Monzó, Carme Junyent i Jordi Basté debaten sobre el gènere de les paraules.

  • Com el trobo? Entra a rac1.cat. Clica “A la carta”. Escriu el nom del programa, la secció i les dates tal com es mostra a la captura de pantalla següent. El debat que heu d’escoltar és el primer que apareix en aquesta captura que us mostro, que es titula debat-llengua.

 

Mentre escoltes el debat respon a:

  1. Descriu la diferència entre el sexe i el gènere en relació amb les paraules. 

  2. Sempre que canviem el gènere d’una paraula té el mateix significat que en el gènere original, com per exemple, gat/ gata?

  3. Creus que el gènere de les paraules té alguna relació amb el significat? Per què?

  4. Què solucionaríem si parléssim de gènere A i de gènere B enlloc de femení i masculí?

  5. Digues tres mals exemples de desdoblament de gènere i explica perquè estan malament, com per exemple, pilot/pilota.

  6. Per què a vegades hi ha mots que es desdoblen i a vegades n’hi ha que no?

  7. Digues arguments a favor i en contra de desdoblar la llengua. 

  8. Quin és el gènere marcat, en llengua catalana?

  9. Quin és el paper de l’IEC (Institut d’Estudis Catalans) davant del desdoblament de la llengua?

  10. Prepara’t cinc arguments a favor i cinc en contra en relació al desdoblament de la llengua --> Fes servir aquests arguments al debat obert del fòrum (el pots trobar al moodle de l'assignatura, al de sempre). És obligat participar-hi!

Un cop tinguis aquestes respostes, posa-les al Drive, que jo les pugui veure.

Expressions amb connotacions sexistes: al Moodle hi podreu trobar un apartat en què heu d’anar apuntat expressions amb connotacions sexistes que sentiu a la televisió, que heu sentit a algú, que vosaltres mateixos utilitzeu… Veureu que començo jo amb unes quantes. Això ho comencem ara i ho acabarem quan no se’ns n’acudeixin més, així que no és una feina “setmanal”.